Een inbound callcenter

Bij het horen van “inbound
callcenter
” wordt er vaak gelijk gedacht aan een callcenter. Een callcenter
is een bedrijf dat zich richt op het contact met de klanten en consumenten. De
medewerkers van een callcenter kunnen vragen en opmerkingen verwerken van
bellers. Onder de outbound gesprekken vallen twee categorieën, namelijk het
warm- en koud bellen. Met warm bellen wordt bedoeld dat de consument
toestemming heeft gegeven om gebeld te worden. Met koud bellen wordt bedoeld
dat de consument geen toestemming heeft gegeven om gebeld te worden. Helaas
wordt er bij een callcenter vaak gelijk gedacht aan het laatste geval, omdat
bijna iedereen dit wel eens heeft meegemaakt. Dit terwijl een inbound
callcenter heel erg veel je kan betekenen, omdat je dan zelf het bedrijf belt.

Sommige ondernemingen kunnen dan ook een inbound callcenter
inschakelen voor hun bedrijf. Dit is namelijk een telefoondienst en het werkt
heel erg gemakkelijk. Het bedrijf dat de dienst aanbiedt zorgt ervoor dat een
telefoniste voor jou als een soort receptioniste zal dienen. Als jij geen tijd
hebt dan zal de telefoniste de telefoon opnemen en de klant vriendelijke en
professioneel benaderen. Heb je wel de tijd, dan kan je natuurlijk altijd zelf
de telefoon opnemen. Ook is het mogelijk bij sommige aanbieders van een
telefoondienst om als extra optie door de telefoniste een agenda te laten
bijhouden voor jou, zo weet je precies welke afspraak je wanneer hebt. Het
voordeel aan deze
telefoondienst
is dat je geen werkplek hoeft klaar te maken voor de telefoniste en dat het een
stuk goedkoper is dan een werknemer inhuren die dit voor jou doet. Een
callcenter is dus zeker niet alleen maar negatief, het kan namelijk erg veel
uitkomsten bieden voor iedereen. Als je een probleem hebt met een bepaalde
software dan bel je namelijk vaak ook naar een callcenter waar ze jou kunnen
helpen, zonder dit was er een kans dat je niet veel verder was gekomen.